Techdesk

De Techdesk kan je adviseren over tools, visualisaties en helpen bij het oplossen van technische problemen met tools. Voor feedback op de inhoudelijke kant van een productie, inhoud en vorm, kun je terecht bij Gemma en Bart.

De Techdesk zit op kamer 0.76 en is open op woensdag middag van 13:00 tot 16:00. Je vindt de openingstijden van de Techdesk hier. De Techdesk is tijdens openingsuren ook via de chat bereikbaar. Is de Techdesk gesloten en heb je een dringende vraag? Stuur dan een e-mail naar i.beekmans@fontys.nl.

Wat doet de Techdesk voor je?

WordPress
Als je op verbredingsassessment, mediumassessment of afstudeerassessment gaat, heb je een WordPress nodig. Het installeren en inrichten van jouw WordPress doe je zelf. Als je tijdens het installatieproces tegen problemen aanloopt, staat de Techdesk klaar om je technisch te ondersteunen. De Techdesk biedt ook hulp met het vinden van een geschikt thema, het gebruiken van de juiste plugins en het embedden van tools en andere journalistieke producten.

Tools
De Techdesk kent een gigantische hoeveelheid tools. Ben jij op zoek naar een specifieke tool of weet je niet precies welke tool bij jouw productie past? Je bent van harte welkom bij de medewerkers van de Techdesk.

Multimediaal
Je werkt bij R&P aan een multimediale productie. Zelf heb je journalistiek onderzoek gedaan en een verhaal samengesteld. Maar hoe maak je jouw verhaal multimediaal? De Techdesk kan je daarbij helpen door je tools aan te reiken die je kunt inzetten.

A/V
Ook voor audio, video en fotografie kun je bij de Techdesk terecht. Je kunt uitleg krijgen over fotocamera’s of hulp bij een lastige montage van je audio of video.

Design
Soms heb je wat extra’s nodig voor je multimediale productie, bijvoorbeeld een beeltenis of een logo dat je niet online kunt vinden of dat specifiek voor jouw productie ontworpen moet worden. De Techdesk heeft kennis van Illustrator, InDesign en Photoshop en kan je helpen deze programma’s in te zetten om grafische elementen te ontwikkelen.

Translate »